Ağız, diş ve çene bölgesindeki hastalıkların teşhisinin belirlendiği ve tedavilerinin yapıldığı diş hekimliği dalıdır. Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, Ağız boşluğu içerisinde yer alan yumuşak doku (yanak, damak,dil,dudak gibi) ve sert dokuları (dişler,kemikler) ilgilendiren her türlü rahatsızlığın teşhisini ve cerrahi tedavisini lokal anestezi, genel anestezi veya sedasyon anestezisi altında ameliyathane ortamında operasyonlar yaparak gerçekleştiren bir bölümdür.

Tedavi seçenekleri

· İmplant uygulanması

· 20 yaş dişi çekimleri

· Gömülü diş operasyonları,

· Çene kırıkları tedavisi,

· Çene ve çevre dokuları apse ve kistlerinin saptanması ve tedavisi,

· Çene eklem bozukluğu tedavisi,

· Protez ve ortodontik tedavi öncesi dokuların düzenlenmesi gibi tedaviler

Çene Eklemi Bozuklukları Nasıl Oluşur?

Çene eklemi fonksiyonel olarak da çok boyutlu hareketler yapması itibariyle diğer eklemlerden ayrılır. Çene eklemi hemen hemen 24 saat durup dinlenmeden çalışır. Çene eklemi hastalıkları, anatomik yapıların uyumlu çalışmasınI bozan etkenlerden kaynaklanır. Bunlar geçici veya uzun vadeli olabilir.

Çene Eklemi Hastalıklarının Belirtileri Belerdir?

· Ağız açmada kısıtlılık,

· Kulağa, yüze, dişlere, gözlere yansıyan ağrı,

· Çiğneme kaslarında ağrı,

· Yüzde asimetri,

· Çenenin açık olarak takılı kalması,

· Kulağa, yüze, dişlere, gözlere yansıyan ağrı,

Eklem hastalığının tedavisinde yöntem; etkenin ortadan kaldırılmasıdır. Bu anlamda eksik ve hatalı dişler düzeltilir, kapanış sorunları ortodontik olarak çözülür, kassal sorunlar gerektiğinde bir fizik tedavi uzmanı yardımıyla ortadan kaldırılır.