Endodonti, dişin canlı kısmını oluşturan pulpa (diş siniri) dokusunun zararının tedavisiyle ilgilenen diş hekimliği dalıdır.

Kanal Tedavisi

Dişin görünen (kuron) ve görünmeyen (kök) bölümünde dişi besleyen ve gelişimini sağlayan canlı pulpa dokusu (diş siniri) bulunur. Pulpa iltihaplandığı zaman yerinden çıkarılır ve kök kanal tedavisi yapılır. Bu tedaviyle hastanın dişini kaybetmesi engellenir ve diş fonksiyonunu sürdürmeye devam eder.

Kanal Tedavisi Gerektiren Durumlar

· Gece uykudan uyandıran ağrı

· Tedavi edilmeyen diş çürükleri

· Sıcak ve soğuk hassasiyetinin uzun süre devam etmesi

· Diş çevre dokularında şişlik ve ağrı

· Dişin çevresindeki lenf düğümlerinde büyüme

Kanal Tedavisi Yapılan Dişin Ömrü

Kanal tedavisi tek seansta tamamlanabileceği gibi bazı durumlar birkaç seans gerektirebilir.
Kanal tedavisi yapılan diş iyi bir bakım, düzenli kontrollerle ömür boyu fonksiyonunu sürdürebilir. Bu dişlerde pulpa dokusu kalmadığı için kendi kendini onaramaz ve kırılganlaşabilir.
u nedenle üstüne kaplama yapılması dişin ömrünü uzatacaktır.

Kanal Tedavisi Ağrıya Neden Olur Mu?

Kanal tedavisi lokal anestezi eşliğinde yapıldığı için ağrı hissedilmez.
erekirse yardımcı anesteziler de uygulanabilir.
Kanal tedavisi bittikten sonraki birkaç gün ağrı olabilir ancak bu ağrı ilerleyen günlerde azalarak sonlanır.
Bu süre zarfında hafif ağrı kesiciler kullanılabilir.

Kanal Tedavisinden Sonra Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Kanal tedavisinden sonra bazı noktalara dikkat etmek hem iyileşmeyi hızlandırır hem de dişin ömrünü uzatır. Dikkat edilecek noktalar şu şekilde sıralanabilir;

· Tedavi sonrası ilgili bölgede dişle çiğneme yapılmamalı veya dikkat edilmelidir.

· Tedavi sonrası bir süre hafif ağrı kesiciler ve antiinflamatuvar ilaçlar kullanmak iyileşme sürecini kolaylaştıracaktır.

· Sert gıdaların ısırılmasından kaçınılmalıdır, dişin kırılabileceği unutulmamalıdır.

· Ağız hijyenine önem verilmeli, her öğün sonrası fırçalama ve günde bir kez diş ipi kullanma ihmal edilmemelidir.

· Kanal tedavisini takiben dişte renk değişimi oluşabilir, bu durumda beyazlatma tedavisi uygulanabilir.

· Kanal tedavisi yapılmış olan dişte dolguda kırık oluşursa hekime başvurulmalıdır.

· Yılda en az bir kez diş hekimine kontrole gidilmelidir.