Lazerle diş tedavisi işlemi
BlogLazerle Diş Tedavisi

Lazerle Diş Tedavisi

Lazer ile dişin tedavi edilmesi iki şekilde yapılabilir. Lazerle diş tedavisi seçeneklerinin ilki sert doku lazeridir. Diğer tür ise yumuşak doku lazeri olarak geçer. Her iki doku için de uygulanan tedavide dalga boyları esas alınır. Diod lazer, ND YAG gibi farklı lazer cihazları piyasada mevcuttur. Diş hekimliğinde lazer tedavilerinde en çok diyot lazerden yararlanılır. Bunun en temel nedeni diyot lazer cihazının kullanım kolaylığı ve diş üzerinde oluşturduğu etkinliğidir. Diyot lazerler dişte sert dokuya yönelik kullanılabilir. Sert dokuya yönelik kullanımın amacı genellikle diş beyazlatmadır.

Diş hekimleri, dişe lazer uygulaması konusunda gerekli eğitim ve sertifikalar alır. Lazer kullanılarak diş tedavisi yapmak, sertifikalı diş hekimlerinin görevidir. Bu sayede tedavi sağlıklı bir şekilde ilerler.

Lazerle Diş Tedavisi Ücretleri Nasıl Değişir?

Lazerle diş tedavisinin fiyatları genel olarak geleneksel tedavi yöntemlerinden daha yüksektir. Bunun en temel nedeni cihazda yeni teknolojilerden yararlanılmasıdır. Lazer ile yapılan işlemlerde fiyatın belirlenmesi şu unsulara bağlıdır:

• Tedavinin türü,
  • Tedavi yapılacak olan alanın boyutu,
  • Tedavi yapılacak olan kliniğin yeri,
  • Hekimin bu konudaki tecrübesi,
  • İşlem süresi.

Her klinik lazer ile yapılan diş tedavisi için farklı bir fiyat belirleyebilir. Ağız ve diş sağlığı kliniğimizde sizler için en uygun fiyatlara kaliteli hizmet sunuyoruz. Alanında uzman diş hekimlerimiz başta lazer ile tedavi olmak üzere endodonti, implant ve restoratif diş hekimliği alanlarında hizmet sunar.

Lazerle Diş Eti Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Lazerle diş tedavisi yaptıran bireyler geleneksel tedavi yöntemlerinden daha etkin bir çözüme kavuşur. Lazer yönteminin diğer yöntemlere göre avantajı aşağıda yer alır:

• Lazer kullanılarak yapılan diş eti tedavileri muadil seçeneklere göre çok daha az bir acı verir. Bu sayede hastalar anestezi ya da farklı bir uyuşturucu madde almadan tedavini sürecini rahat bir şekilde tamamlar.
  • Lazer kullanılarak yapılan diş eti tedavisinde daha hızlı bir iyileşme mümkündür. Hastalar normal aktivitelerine aynı gün içerisinde dönebilir.
  • Lazer ile yapılan diş eti tedavisinde daha az invaziv bir yöntem sunulur. Bu sayede şişlik ya da morluklar daha az görülür.
  • Lazer ile yapılan işlemler sayesinde diş daha kısa sürede düzeltilebilir. Dişin doğal yapısı lazer ile en iyi şekilde korunur.
  • Lazer diş tedavisi, diğer uygulamalardan daha az risk taşır. Bu neden ile dişte enfeksiyon ya da komplikasyon görülme riski azalır.

Yukarda yer alan avantajlar nedeni ile lazerle diş eti tedavisi popüler bir hale gelmiştir. Lazerle diş tedavisi sonrasında dişin uzun süre kullanılabilmesi için bakım ve temizliğe ihtiyacı vardır.

Lazerle Diş Eti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle diş tedavisinin uygulanması diş eti problemlerinin ortaya çıkmasında tercih edilir. Lazerle diş tedavisi genel olarak periodontal hastalıkları ve diş eti çekilmesini içerir. Bu tedavi seçeneğinde lokal anesteziden yararlanılabilir. Bunun nedeni tedavi sırasında en az ağrının hissedilmesidir. Lazer tedavinin diğer aşamaları aşağıda yer alır:

• Diş etinin cebinde yer alan tartarlar ve plak oluşumları detaylı bir şekilde temizlenir.
  • Ardından diş etindeki iç yüzeyler lazer ile yavaş bir şekilde yakılır.
  • Lazer ile yapılan yakma sonucunda bölgedeki kalan bakteriler de ölür. Bu işlemde diş eti dokusunda ufak bir kesilme meydana gelebilir.
  • Kesik ile diş eti dokusu kendisini daha hızlı toparlar. Bölgedeki sağlıklı hücre oluşumu artar.
  • Lazer ile yapılan diş eti tedavileri, geleneksel yöntemler ile kıyaslandığında çok daha hızlıdır. Daha az invaziv olması sayesinde ödem ve şişmeler daha az görülür.
  • Tedavi boyunca acı ve ağrı hissi diğer tedavilerden daha az hissedilir.
  • Lazer diş eti tedavisi sonrasında iyileşme daha hızlı ortaya çıkar.
  • Düzenli diş bakımı yapıldığı takdirde lazer ile tedavi edilen diş eti uzun dönem sorun yaratmaz. Yeniden bakteri oluşumu engellenir.

Lazerle Diş Sıkma Tedavisi Kaç Dakika Sürer?

Lazerle diş tedavisinin süresi genellikle yarım saat ile bir saat arasında sürer. Bu sürenin değişmesinde kliniğin koşulları, tedavinin kapsamı, hastanın durumu ve diş hekiminin kendi tercihleri etkilidir. Tedavinin ilk aşamasında hastanın diş durumu incelenir ve hasta için en uygun tedavi planı belirlenir. Ardından diş etine iğneler ile anestezik madde uygulanır. Dişe özel üretilmiş lazer cihazı ile tedavi gerçekleştirilir.

Lazer ile diş sıkma tedavisinde lazer ısısı kasları gevşetir. Bu da çene kasları üzerindeki gerilimi azaltır. Çene ekleminin ağrısı lazer yöntemi ile hafifler. Tedavi pek çok hasta için ağrısız bir şekilde tamamlanır. Bu neden ile hastalar tedaviden sonraki gün iş hayatlarına ve sosyal hayatlarına geri dönebilir. Lazer cihazı kullanılarak diş sıkma tedavisi ile ilgili ağız ve diş sağlığı kliniğimizden bilgi sahibi olabilirsiniz.

Lazerle Çürük Diş Tedavisi Etkili Midir?

Lazerle diş tedavisinde çürük dişler de temizlenebilir. Çürük dişlerin temizlenmesinde geleneksel tedavi yöntemlerinden çok daha avantajlı olan bu yöntem son derece hızlı tamamlanır. Lazer ile çürük dişlerin iç ve dış kısımlarındaki bakteriler temizlenir. Ardından dişin yeniden yapılandırılması sağlanır. Yapılandırma sırasında diş hekimleri hassas bir çalışma yürüterek estetik bir ağız ortaya çıkarır.

Lazer ile çürük diş tedavisi az invazivdir. Böylelikle dişin doğal yapısı korunur iken komplikasyonlar da minimum düzeyde tutulabilir. Geleneksel tedavi yöntemlerinden daha az acıya sahip olan lazer yönteminde dişin çürük kısmı esas alınır. Küçük boyuttaki çürükler için lazer yöntemi idealdir. Ancak daha büyük boyuttaki çürüklerde uygun bir tercih olmayabilir. Büyük boyutlu çürükler için kök kanal tedavisinden, dolgudan ya da implanttan yararlanılabilir.

Lazer ile diş tedavisi sonrasında hastalar diş bakımlarını aksatmadan yapmalıdır. Aksi bir durumda lazer ile tedavi olan dişte yeniden çürümeler baş gösterebilir. Böylece dolgu, kanal ya da lazer tedavinin tekrarlanması gerekebilir.

Lazerle Diş Temizleme Yapılabilir Mi?

Lazerle diş tedavisinde dişin temizlenmesi mümkündür. Lazer ile diş temizlemede dişlerdeki tartar ve plak birikimleri azaltılır. Bu da dişin daha geç çürümesine neden olur. Lazer ile diş temizleme yöntemi özellikle dişin dış kısmını hedef alır. Diş yüzeyindeki tartarlar ve plak oluşumları lazer kullanılarak yumuşatılır. Yumuşatılan plaklar özel bir alet yardımı ile diş kenarlarından alınır. Bu yöntemin en büyük avantajı geleneksel yöntemlere göre çok daha hızlı bir şekilde tamamlanmasıdır. Buna ek olarak hastalara daha az ağrı hissettirmesi ve dişlerde herhangi bir çiziğe neden olmaması da avantajlar arasında sayılabilir.

Lazer ile diş temizleme sırasında dişlerde aşınma meydana gelmediği için diş yapısı korunur. Bu yöntemde genellikle anestezik madde kullanılmaz. Ancak ihtiyaç durumunda diş etine lokal anestezik malzeme uygulanabilir.

Lazerle Diş Dolgusu Nedir?

Lazer ile dişe dolgu yapılarak diş çürükleri temizlenebilir. Dişlerde hasar, kırık ya da çürük olduğunda lazer diş tedavi yöntemlerinden yararlanılır. Lazerle diş tedavisi dişteki hasarlı bölgenin temizlenmesinde, çürük dokunun çıkarılmasında ve dişe şekil vermede aktif bir şekilde kullanılır. Bu yöntem ile diş dolgu malzemesinin sabitlenmesi de yapılır. Yöntemin detaylarını kliniğimiz diş hekimlerinden öğrenebilirsiniz.