Diş beyazlatma tonları

Lamine

Porselen lamineler; estetik açıdan çok başarılı oldukları ve dişte minimal restorasyon gerektirdikleri için estetik diş hekimliğinde çok fazla tercih edilmektedir. Halk arasında yaprak diş veya yaprak porselen olarak da adlandırılır.

Dişlerin ön yüzeyinde ve bir miktar yan yüzeylerinde hafif aşındırma yaparak uygulanan laminate porselen veneerler; estetik açıdan memnuniyet verici, fonksiyonel, diş ve çevre dokularla uyumlu bir diş tedavisi yöntemidir.

Porselen lamineler, estetik amaçlı diş tedavileri olsalar da, estetik diş tedavisi isteyen her hastaya uygulanamaz. Porselen laminelerin doğru endikasyonu, yapılan işlemin estetik ve fonksiyonel başarısını etkileyip, tedavinin uzun ömürlü olmasını sağlamaktadır.

Çene bozukluğu olan, tırnak yeme, kalem ısırmak gibi alışkanlıkları olan kişilere ve ileri derecede diş eti çekilmesi ve diş eti hastalığı olan kişilere porselen lamina tedavisi uygulanamaz.

PORSELEN LAMİNE ENDİKASYONLARI NELERDİR?

Beyazlatma yapılmasına rağmen istenilen beyazlığa ulaşılamayan dişlerde,

Mine aşınması olan durumlarda,

Dişler arasında hafif aralık (diastema) bulunduğunda,

Ortodontik tedavi yaptırma ihtimali olmayan hafif çapraşıklık durumunda,

Yaşa bağlı oluşan diş aşınmalarında daha genç bir görünüm elde etmek istendiğinde,

Ön dişlerde travma ya da farklı nedenlere bağlı aşırı madde kaybı olduğunda,

Çürük tedavisi sonrası renk uyumu sağlanamayan dolgu restorasyonların yerine lamine diş tedavisi uygulanabilir.

PORSELEN LAMİNELERİN AVANTAJLARI

Porselen lamineler kişiye doğal bir gülüş kazandırır.

Diğer tedavi yöntemlerine göre daha estetik sonuçlar sağlar.

Dişte çok az bir aşındırma yapıldığı için maksimum düzeyde diş dokusu korunur.

Porselen lamineler çok ince olduğu için ışığı yansıtma özellikleri doğal dişle uyumludur.

Gelişmiş adeziv sistemler sayesinde yapıştırma sonrası tutuculuğu çok başarılıdır.

Aşınmaya karşı dirençli, mukavemeti yüksek ve renk değiştirmeyen malzemeden üretilir.

Dijital diş hekimliği teknolojileri sayesinde mock-up uygulaması yapılarak dişlere hiç müdahale etmeden lamine uygulamasının bitmiş halini görmek ve karar vermek mümkündür.

LAMİNA PORSELENLERİN DEZAVANTAJLARI

Hassas bir teknik olması; hem hekim hem de laboratuvar açısından uzmanlık gerektirir. Kullanılan malzemenin maliyetli olması tedavi ücretinin yüksek olmasına neden olur.

PORSELEN LAMİNELER DAYANIKLI MI?

Porselen lamineler çok ince bir materyal olmalarına rağmen dayanıklıdır ve gelişmiş adeziv sistemler sayesinde kolayca desimante olmaz. Bununla birlikte, porselen kırılgan bir malzemedir. Lamina dişlerle sert ve kabuklu yiyecekler yenmemeli, tırnak yemek, kalem ısırmak gibi alışkanlıklardan kaçınılmalıdır. Ağız hijyenine dikkat edilip yıllık kontroller yaptırıldığında, porselen laminelerin ömrü uzun olur.

PORSELEN LAMİNE DİŞ FİYATLARI NEDEN PAHALI?

Laminate veneer yapımında kullanılan materyalin özel olması, klinik işlemlerinin zor ve hassas olması, hem hekim hem de teknisyen açısından özel teknik bilgi ve uzmanlık gerektirmesi nedeniyle fiyatı yüksek gibi görünse de, kullanım rahatlığı, dişe minimal zarar vermesi, estetik tatmin gibi avantajları düşünüldüğünde, fiyatının diğer tedavilere kıyasla pahalı olmadığı da görülebilir.