Takma dişler, prototik diş tedavisi
BlogProtetik Diş Tedavisi

Protetik Diş Tedavisi

Protetik diş tedavisinde doğuştan eksik ya da sonradan kaybedilen dişlerin tedavisi amaçlanır. Protetik diş tedavisi sayesinde eksik dişler tamamlanır. Bu işlem protetik alanında uzmanlık kazanmış bir diş hekimi tarafından gerçekleştirilir. Tedavi sırasında dişlerin yerini sağlıklı bir şekilde alması için farklı materyal ve cihazlardan yararlanılır. Bu materyaller arasında metal alaşım, seramik, titanyum ve akrilik yer alır.

Bu tedavi sonrasında bireylerin çiğneme ve konuşma davranışları daha da iyileşir. Eksik diş olması nedeni ile estetik olmayan gülümsemeler protetik diş tedavisi ile düzeltilebilir. Dişlerde oluşan boşlukların doldurulması diş stabilitesini yükseltir. Ağız yapısının iyi şekilde korunmasını sağlar.

Protetik Diş Tedavisi Fiyatı Nedir?

Protetik diş tedavisinde ücret şu faktörlere bağlı olarak değişim gösterir:

• Diş tedavisi sırasında tercih edilen materyal,
  • Tedavi yapılacak dişin sayısı ve pozisyonu,
  • Diş hekiminin konu hakkındaki deneyimi,
  • İşlemin uzunluğu,
  • Klinikte kullanılan cihazların kalitesi,
  • Protez uzmanına verilen ücret.

Protetik diş maliyeti genellikle diğer diş tedavilerinden daha yüksektir. Bunun en temel nedeni bu tedavi sırasında dişlerin yerini özel yapılmış yapay dişlerin almasıdır. Bu durumda daha fazla işçilik, daha fazla emek ve daha fazla zaman gerekir. Bu da maliyete doğru orantılı şekilde yansır.

Yapay diş tedavisinde bulunulan bölge ve konumun da etkisi vardır. Sigorta şirketlerinin anlaşmalı olduğu tedaviler arasında protetik diş yer almıyor ise işlem ücreti fazla çıkar.

Protetik Diş Tedavisi Ne Yapar?

Protetik diş tedavisinde amaç diş kaybı olan dişlerin yerine konabilecek estetik bir diş tasarlamaktır. Bu nedenle dişinde ya da dişlerinde hasar olan bireyler protetik diş tedavisinden yararlanır. Protetik, dişlerini kaybeden kişilerde etkin bir tedavi yöntemidir. Herhangi bir yan etkiye sahip değildir. Hastaya özgü olarak tasarlandığı için hastanın doğal diş yapısına benzer. Çekilmiş ya da düşmüş dişlerin yerine diş protezleri kullanılır. Bu protezler dişin yapısına, şeklinde, boyutuna ve rengine benzer.

Protetik diş tedavisinde şu durumlara çözüm bulunur:

• Tek diş ya da birden fazla diş kayıplarında protetik diş tedavisinden yararlanılır.
  • Dişin çürümesi zaman içerisinde dişin etten ayrılmasına neden olabilir. Bu gibi bir durumda protetik diş tedavisinden yararlanılarak yapay bir diş tasarlanır.
  • Dişin aşınması sonucu dişte hasar oluşabilir. Protetik diş, hasarlı dişlere de uygulanır.
  • Dişin kırılması sonucu estetik görünüm kaybolur. Bu tedavi ile dişlerin tamir edilmesi mümkün kılınır.

Protetik Diş Tedavisi Aşamaları Nelerdir?

Protetik diş tedavisinde uygulanan aşamalar aşağıda yer alır. Protetik diş tedavisi içerisinde birden fazla seansı barındırabilir:

• İlk aşamada muayene yer alır. Diş protez uzmanımızdan alacağınız ön muayene sayesinde dişlerinizin protetik müdahaleye ihtiyacı olup olmadığını anlayabilirsiniz. Bu aşamada dişin ölçümleri alınarak tedavi planı belirlenir. Ayrıca mevcut dişlerin renk tonları da değerlendirilir.
  • Bu aşamada dişlerin protetik tedavi için hazırlanması yer alır. Dişlerde şekil verme, taç oluşumu ve köprüler ikinci aşamada planlanır.
  • Üçüncü aşamada dişin özel bir jel ile ölçümü yapılır. Bu ölçülere uygun olarak yapay bir diş oluşturulur.
  • Protetik dişlerin yapımı diş hekimi tarafından gerçekleştirilir. Dişin diğer dişler ile benzer bir şekle ve renk tonuna sahip olması gerekir.
  • Son aşamada üretilen yapay dişler özel bir jel kullanılarak bir araya getirilir.

Protetik Diş Tedavisi Çeşitleri Nelerdir?

Protetik diş tedavisinde türler aşağıda yer alır. Diş hekimlerimiz dişlerinize en uygun protetik tedavi yöntemini ön muayene sonucunda belirler:

• Porselen veneer: Bu tedavinin asıl amacı dişlerin ön yüzeyinde ortaya çıkan kusurların kapatılmasıdır. Tedavi sırasında özel tasarım ince porselenden yararlanılır. Porselen, diş renginde olduğu için doğal bir görünüm sunar.
  • Empress diş: Estetik bir malzeme olan seramikten yararlanılır. Bu malzemenin en avantajlı yanı doğal bir diş parlaklığı taşımasıdır.
  • Zirkonyum diş: Zirkonyum, muadillerine kıyasla son derece güçlü ve uzun ömürlü bir kaplama malzemesidir. Yapısının doğal diş ile benzerlik göstermesi, estetik açıdan mükemmel sonuçlar ortaya çıkarır.
  • Lamine diş: İnce seramik bir kaplamadan yararlanılır. Dişlerin ön kısmına yapışkan ile uygulama yapılır. Bu kaplama sayesinde dişlerdeki kırık, çatlak ve renk değişimleri giderilir.
  • İmplant porselen diş: Diş implantları üzerine yerleştirilen dişler porselen ile kaplanır. Bu kaplamalar dişlerin hasar görmesi durumunda ideal bir tercih olur.

Yukarda yer alan diş tedavilerinden en uygun olanı tercih ederek ağız sağlığınızı koruyabilirsiniz. Sizler için en uygun protetik tedavi yöntemini öğrenmek için ağız sağlığı kliniğimizi arayabilirsiniz.

Protetik Diş Tedavisi Sırasında Dolgu Yapar Mı?

Protetik diş tedavisinde dolgu bazı işlemlerde yapılabilir. Dolgu; dişte çürüme, hasar oluşumu ya da kırılma sonrasında diş hekimleri tarafından uygulanır. Dişin doğal yapısı bu sayede korunur. Diş tedavisi sırasında diş hekimi dişin genel durumunu değerlendirir. Ardından dişte çürük olup olmadığını inceler. Bu aşamada dişin yapısının düzeltilmesi için kesilme ya da dolgu yapılabilir.

Dolgu sonrasında protetik tedaviye de gerek duyulan dişlerin ölçümleri alınır. Laboratuvara gönderilir. Laboratuvar, ölçümlere bakarak yapay dişler tasarlar. Bu aşamada dişler geçici dişler ile kaplanır. Geçici dişler ana tedavi yapılana kadar dişin korunmasını sağlar.

Protetik Diş Tedavisi Sırasında Diş Çekilir Mi?

Protetik diş tedavisinde çekim genellikle yapılmaz. Protetik diş tedavisinde amaç dişlerin onarımını sağlayarak daha estetik bir görünüme kavuşturmaktır. Bu nedenle dişin değişimi ya da şekillendirilmesi yapılır. Ancak çekim işlemi tercih edilmez.

Protetik diş tedavisi sonrasında dişlerin daha sağlıklı ve güzel görünmesi mümkündür. Bunun nedeni dişin hasarlı yapısından uzaklaşmasıdır. Diş çekimi ise daha çok iltihaptan dolayı kurtulamayacak duruma gelen dişlere uygulanır. Diş çekimi gereken durumlarda diş hekimlerimiz sizleri en iyi şekilde bilgilendirir.

Protetik Diş Tedavisi Hangi Hastalara Uygulanır?

Protetik diş tedavisinde hastalar genellikle ağız estetiklerini düşünür. Protetik diş tedavisi mevcut dişlerini kaza, darbe ya da farklı bir neden ile kaybeden insanlara yönelik yapılır. Uygulamada genellikle şu kişiler hedef alınır:

• Bir ya da birden fazla dişinde çürük olanlar
  • Dişlerinde kırık olanlar
  • Doğuştan diş eksiği olan bireyler
  • Travma sonrasında dişlerini düşüren kişiler
  • Diş eti hastalığına bağlı olarak diş kaybı yaşayanlar
  • Diş erozyonu sonucu dişlerini kaybeden insanlar

Protetik tedavide implantlardan, protezlerden ve hareketli protezlerden yararlanılır. Tedavi planı ağız ve diş sağlığı kliniğimiz hekimleri tarafından yapılır