Kanal tedavisi nasıl yapılır

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi, dişin içindeki iltihaplanma veya sinir hasarı gibi durumlarda uygulanan bir tedavi yöntemidir. Genellikle çürüklerin ilerlemesi sonucu dişin kök kanallarına kadar ulaşan enfeksiyonlar için tercih edilir. Bu tedavi sayesinde dişin içindeki enfeksiyon temizlenir, kanallar şekillendirilir ve dolgu ile kapatılır. Bu şekilde dişin doğal yapısını koruyarak ağrıların ve enfeksiyonun önüne geçilir. Peki, kanal tedavisi nasıl yapılır?

Öncelikle ağrı hissedilmemesi için dişe lokal anestezi yapılır. Steril ve hassas cihazlarla çürük temizlenir. Daha sonra dişin sinirlerine ulaşılır. Dişin kökündeki sinir ve dokular kanal eğeleri yardımıyla temizlenir ve şekillendirilir. Kanalın içi özel sıvılarla yıkanır ve kurutulur. Tek seansta tamamlanacaksa kanal içerisi özel dolgu maddeleriyle kök ucuna kadar doldurulur ve dişin dolgusu yapılır. Ancak, dişin içinde iltihap varsa, dişten eksuda geliyorsa veya hastanın yüzünde şişlik varsa, kanalın içine özel kanal içi ilaç yerleştirilir ve diş geçici dolgu ile kapatılır. Hastaya 1 hafta – 10 gün sonrası için tekrar randevu verilir.

Kanal Tedavisi Kaç Gün & Ne Kadar Sürer?

İlgili dişin durumuna göre kanal tedavisi tek seferde, yarım saatte bitebileceği gibi aylarca da sürebilir. Basit tek köklü dişler tek seansta bitirilebilirken, çok köklü ve dolgusu zor dişlerin tedavisi bazen iki seansta bitirilir. Kanalların eğri veya tıkalı olduğu durumlarda tedaviyi birkaç seansa bölmek hem hekim hem de hasta için daha avantajlı ve rahat olacaktır. Çürüğün ilerleyip çene kemiğinde enfeksiyona neden olduğu durumlarda kanal tedavisi çoğunlukla iki seans şeklinde tamamlanır. Bu gibi inatçı enfeksiyona sahip dişlerin kanalları temizlendikten sonra kanal içi ilaçlarla dişe pansuman uygulanır. Dişin içindeki iltihap tamamen kuruduğunda, kanal tedavisi tamamlanmış olur. İşlemin ne kadar süreceğine kanal tedavisine başladıktan sonra hekim karar vermektedir. Hastaya bağlı sebeplerden dolayı da bazen kanal tedavisi seanslara bölünebilir. Örneğin, hasta ağzını uzun süre açık tutamıyorsa veya hasta çocuk ise tedaviyi birkaç seansa bölerek ilerlemek daha konforlu olabilir.

Tek Seansta Bitmeyen Tedavilerde Açılan Kanal Nasıl Korunmalıdır?

İşlem tek seferde bitirilemediği durumlarda, kanallar temizlendikten sonra hekim dişe ilaç yerleştirir ve dişi geçici olarak kapatır. Dişin üzerindeki dolgu geçici olduğu için kolay kırılabilir. Geçici dolguyu kırmamak adına ilgili dişle sert besinler tüketilmemelidir. İşlem tamamlanmadığı için ikinci seans randevunuza gitmeyi ertelemeyiniz. Geçici olan dişi fırçalamanızda sakınca yoktur.

Kanal Tedavisi Yapılan Dişe Neden İlaç Koyulur?

Hastanın yüzünde şişlik varsa, dişte inatçı enfeksiyon varsa, kök ucunda kist varsa veya kanal yenileme durumunda kanal tedavisi minimum iki seansta tamamlanır. Seans aralarında dişin içine kanal içi ilaç yerleştirilerek, kanal içindeki enfeksiyonun iyileşmesi sağlanır.

Kanal Tedavisi İlk Seans Sonrası Ağrı Olur mu?

Seans arasında bir miktar ağrı olabilir. Hastaya işlem yapılan dişi kullanmaması tavsiye edilir. Ağrı kesici reçete edilir. Günden güne azalacak şekilde minimum 3-4 gün ağrı hissedilmesi normaldir. Bu ağrılar azalmıyor, aksine artış gösteriyorsa seans arasında tekrar hekiminize başvurunuz.